Cirkumcizija

Cirkumcizija – tai susiaurėjusios apyvarpės chirurginis pašalinimas.

Dėl ko atliekama cirkumcizija?

Dažniausiai cirkumcizija yra atliekama dėl:

• fimozės – labai susiaurėjusios apyvarpės, kurios negalima atitraukti už varpos galvutės, šlapinantis pučiasi apyvarpės maišelis, sunku pasišlapinti;
  • balanito, postito – pasikartojančių varpos galvutės ir apyvarpės uždegimų – balanito, postito;
  • kraujuojančio ir plyšinėjančio apyvarpės pasaitėlio po lytinių santykių;
  • skubi cirkumcizija gali būti atliekama dėl parafimozės – tada, kai atsitraukusi ir negrįžtanti apyvarpė užspaudžia varpos galvutę, kuri pradeda tinti.

Cirkumcizija taip pat gali būti atliekama pacientui pageidaujant.

Kaip atliekama operacija?

Pakonsultavus urologui, anesteziologui, pacientas į kliniką atvyksta numatytą operacijos dieną. Operacija gali būti atliekama bendrinėje ar vietinėje nejautroje. Operacijos metu yra apipjaunama ir pašalianama apyvarpė, kurios vidinis ir išorinis lapeliai susiuvami pavienėmis siūlėmis (tirpstančiu arba netirpstančiu siūlu). Operacijos trukmė 30-60 min. Po operacijos aplink varpos galvutę, operacinio pjūvio srityje yra uždedamas tvarstis. Pacientas palatoje stebimas 3-6 val. ir esant normaliai pooperacinei eigai pacientas išrašomas ambulatoriniam gydymui. Išrašant pacientas detaliai informuojamas dėl tolimesnio gydymo.

Galimos komplikacijos?

Kaip ir bet kuri chirurginė intervencija, ankstyvuoju periodu yra susiijusi su galimu pakraujavimu po operacijos ar infekcijos rizika. Bet šių komplikacijų rizika maža – 1-2 proc. Kartais po operacijos gali padidėti varpos galvutės jautrumas, vėlesniu periodu varpos galvutės jautrumas gali sumažėti. Vėlyvos komplikacijos – galimas randų formavimasis, nepilnas estetinis pasitenkinimas pooperaciniu rezultatu.

Kas po operacijos?

Pooperacinis skausmingumas dažniausiai nedidelis ir esant reikalui pakanka geriamų analgetikų. Nukritus tvarsčiui ir nesant kraujavimo, tvarsčio uždėti nebūtina. Pirmieji pasišlapinimai po operacijos gali sukelti perštėjimą šlaplės srityje, šie simptomai dažnai būna neišreikšti ir greit praeina. Gali būti varpos odos nedidelis paburkimas ir varpos galvutės paraudimas – tai normalu.

Kitą parą po operacijos tvarstis nuimamamas ir vėliau taikomos antiseptikų vonelės. Tirpstantys siūlai paprastai ištirpsta po 2-3 sav., kartais neištirpusius po 3-4 sav. siūlus tenka pašalinti. Netirpstančius siūlus reikia išimti apie 10–tą pooperacinę dieną.

Ankstyvuoju pooperaciniu periodu gali būti skausmingos erekcijos, todėl rekomenduojama vengti lytinio stimuliavimo. Lytinį gyvenimą rekomenduojama atnaujinti po operacijos praėjus 4-6 sav.

Esant normaliai pooperacinei eigai nevairuoti automobilio 2-4 d. Grįžti į darbą dažniausiai galima 2-4 parą, dirbant sunkų fizinį darbą – po 1 sav.

Konsultuoja ir operuoja gydytojas chirurgas-urologas, med. dr. Stasys Auškalnis