Krūtų implantų keitimas

Laikui bėgant moterims, turinčioms krūtų implantus, kyla įvairiausių minčių – arba jų netenkina esanti krūtų išvaizda, kuri laikui bėgant pasikeitė po pirmosios operacijos, ar saugumo sumetimais atsiranda noras pasikeisti implantus, talpintus prieš daugelį metų (implantų gamintojai rekomenduoja keisti implantus po 10 metų, bet tai nėra privaloma).

Kartais atlikti implantų išėmimo ar pakeitimo operaciją pastūmėja ir nenumatyti implantų ar organizmo pakitimai. Dažniausiai implantai išimami ar keičiami dėl šių priežasčių:

– implanto plyšimas ar implanto turinio ištekėjimas. Jei fiziologiniu tirpalu užpildytų implantų turinys išteka, krūtinė pastebimai sumažėja ir subliūkšta (mūsų klinikoje fiziologiniu tirpalu užpildyti implantai nenaudojami). Silikono pratekėjimas nėra akivaizdžiai pastebimas ir gali būti nustatomas tik atliekant mamogramą ar magnetinio rezonanso tyrimą.

– kapsulės kontraktrūra. Organizmas atpažįsta implantą kaip svetimkūnį, aplink jį formuojasi randinis audinys – apvalkalas. Kartais šis apvalkalas dėl neaiškių priežasčių sustorėja ir tai vadinama kapsulės kontraktūra. Jam susidarius pacientės jaučia skausmą, krūtis tampa kieta, tarsi „medinė“, įgauna nenatūralią formą.

– krūties formos ar dydžio pasikeitimas dėl infekcijos ar kraujavimo.

Krūtų implantų išėmimas ar pakeitimas yra paprastesnė operacija nei krūtų didinimas, nes „ložės“ implantams jau yra suformuotos. Po operacijos pacientės gali jausti nedidelį diskomfortą. Kaip ir krūtų didinimo operacija, taip ir krūtų implantų išėmimas ar krūtų implantų pakeitimas atliekami bendrinėje nejautroje ir trunka 1-2 valandas. Jei pacientės po operacijos jaučiasi gerai, vakare išleidžiamos į namus.

Kaip ir atliekant bet kokią operaciją, taip ir atliekant krūtų implantų išėmimo ar pakeitimo operaciją, yra nedidelė komplikacijų rizika. Nors komplikacijos tikrai retos, bet galima infekcija, nepageidaujama reakcija į anesteziją, kraujavimas, nevisiškai patenkinamas estetinis vaizdas. Svarbu paminėti, jeigu implantas buvo plyšęs ir silikono gelis ištekėjo į aplinkinius audinius, nėra garantijos, kad visas ištekėjęs implanto turinys bus pašalintas.

Po minėtos operacijos gali likti šiek tiek ilgesnis randas nei po pirminės operacijos, taip pat gali pasikeisti ar sumažėti krūtų jautrumas. Po krūtų implantų išėmimo ar pakeitimo nėra įmanoma visiškai tiksliai numatyti pooperacinės krūtų formos.

Pastaruoju metu spaudoje pasirodo vis daugiau pranešimų apie prancūzų kompanijos Poly Implant Prosthese (PIP) gamintus implantus. Nors teigiama, kad PIP kompanijos gaminti silikono gelio implantai nedidina vėžio rizikos ir moterims nėra būtina juos pasikeisti, patikimi šaltiniai pabrėžia: „Šių implantų plyšimo rizika žymiai didesnė, todėl gali atsirasti moterų, kurios nuspręs pasikeisti implantus, kol taip neatsitiko; kitos reguliariai kreipsis į gydytojus apžiūroms.“ (Douglas McGeorge, plastikos chirurgas, buvęs Britų estetinės plastinės chirurgijos asociacijos prezidentas. Prieiga per internetą: http://www.bbc.co.uk/news/health-16280458). Prancūzijos vyriausybė informuoja, kad PIP implantai buvo gaminami iš pramoninio silikono, kuris implantui plyšus greičiau išteka į audinius, ir pataria moterims pasikeisti į naujus sertifikuotus implantus.

Mūsų klinikos istorijoje niekada nebuvo naudojami prancūzų gamintojo PIP – Poly Implant Prothese implantai; krūtų padidinimo operacijos atliekamos naudojant sertifikuotus ir pripažintus silikono geliu užpildytus Polytech ir Motiva implantus.